برگزاری مراسم زیارت عاشورا در محل یادمان شهید گمنام سایت اداری گرگان

سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های گلستان؛

مراسم پرفیض زیارت عاشورا به همت سازمان همیاری شهرداری‌های استان گلستان در محل یادمان شهید گمنام سایت اداری گرگان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری ستاره شمال، این مراسم با حضور مهندس سالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان، جمعی از مدیران اجرایی استان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و گسترش معارف اهل‌بیت (ع) برگزار گردید.

شرکت‌کنندگان در این آیین معنوی با قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصائب حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، یاد و خاطره شهدای والامقام با مداحی مهمدس ایمان روشناسان یکی از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) برگزار شد و بر تداوم مسیر ایثار، شهادت و ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید کردند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمدزمان قربانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، این ماه را فرصتی برای بازخوانی فرهنگ ایستادگی، بصیرت و وفاداری به آرمان‌های دینی و انقلابی دانست و تأکید کرد: «محرم صرفاً یک مناسبت آیینی نیست، بلکه مدرسه‌ای بزرگ برای مقاومت در برابر ظلم و تبیین حقیقت در جامعه است.»

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در تجمعات شبانه و آیین‌های عزاداری، نشان‌دهنده عمق اعتقادات دینی و پیوند ناگسستنی آنان با فرهنگ عاشورا است، افزود: این تجمعات مردمی در نقاط مختلف استان، جلوه‌ای از همبستگی اجتماعی و پایداری در مسیر ارزش‌ها به شمار می‌رود.