از تصفیه‌خانه تا خانه؛ روایت آموزشی آب برای نسل آینده همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب

شرکت آبفای استان گلستان؛

جمعی از کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری گرگان، همزمان با هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، در قالب اردویی علمی از تصفیه‌خانه آب شرب این شهر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری ستاره شمال به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ، با هدف ارتقای آگاهی زیست‌محیطی، ترویج فرهنگ مصرف بهینه و آشنایی کودکان و نوجوانان با فرآیند تأمین آب سالم این بازدید برگزار شد.

در این بازدید، آرزو کشیری، رئیس اداره کنترل کیفی آب شهرستان گرگان با زبانی ساده و آموزشی، به بررسی چالش‌های پیش‌روی منابع آبی پرداخت و با اشاره به نقش آموزش در سنین پایین گفت: شیوه‌های صحیح مصرف آب باید از دوران کودکی به فرزندان آموزش داده شود و هر کودک می‌تواند به‌عنوان یک سفیر آب، در خانواده و جامعه نقش‌آفرین باشد.

وی با تأکید بر اینکه آب نعمتی خدادادی است، افزود: حفظ این سرمایه حیاتی برای نسل‌های آینده ضروری است و کودکان و نوجوانان می‌توانند با رعایت اصول مصرف بهینه، در کاهش بحران کم‌آبی نقش مؤثری ایفا کنند.

در ادامه این برنامه، اعضا به‌صورت میدانی با مراحل استحصال آب، فرآیند گندزدایی، نحوه توزیع آب و چرخه طبیعی آب در محیط زیست آشنا شدند و نکات کاربردی درباره روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب به آنان آموزش داده شد.