تأکید بر ارتقای استانداردهای مدیریت پسماندهای پزشکی در استان گلستان؛ بررسی قراردادهای مراکز درمانی با سازمان مدیریت پسماند

سازمان مدیریت پسماند؛

جلسه بررسی وضعیت مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی و ارزیابی قراردادهای مراکز درمانی استان گلستان با حضور مدیران ارشد استانی برگزار شد.

  1. به گزارش پایگاه خبری ستاره شمال به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای استان گلستان در این نشست که با هدف ساماندهی به چالش‌های زیست‌محیطی و بهداشتی ناشی از پسماندهای عفونی تشکیل شد، مهندس سالکی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان، دکتر هروی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان و نماینده سازمان نظام پزشکی گرگان حضور داشتند.

*اهمیت نظارت بر زنجیره دفع پسماند*

در ابتدای این جلسه، مهندس سالکی با اشاره به خطرات ناشی از مدیریت غیر اصولی پسماندهای پزشکی، بر ضرورت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و زیست‌محیطی تأکید کرد. وی اظهار داشت: «سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان آمادگی کامل دارد تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، فرایند جمع‌آوری، حمل و دفع نهایی پسماندهای عفونی را مطابق با استانداردهای ملی به انجام برساند.»

در ادامه، دکتر هروی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ضمن تأکید بر لزوم مسئولیت‌پذیری تمام مراکز درمانی دولتی و خصوصی، اظهار داشت: «صیانت از سلامت عمومی اولویت اصلی ماست. بررسی وضعیت قراردادهای منعقد شده با سازمان مدیریت پسماند جهت اطمینان از پوشش حداکثری مراکز درمانی و نظارت از دستورکارهای مهم این معاونت است.»

در پایان این جلسه، طرفین بر سر تشکیل جلسات مشترک جهت نظارت بر حسن اجرای قراردادها، رفع چالش‌های موجود در فرایند جمع‌آوری پسماند و آموزش به توافق رسیدند. مقرر شد وضعیت قراردادها طی بازه زمانی مشخص بازبینی شده و گزارش عملکرد آن در جلسه آتی ارائه گردد.