رشد نوسازی مسکن روستایی درگلستان

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان؛

مدیرکل بنیادمسکن گلستان از مقاوم‌سازی و نوسازی ۶۲ درصد واحدهای مسکونی ناایمن در روستاهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ستاره شمال به نقل از روابط عمومی ؛ مهندس خسروی در جلسه شورای اداری بنیاد مسکن استان با تبریک سالروز تأسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: از مجموع ۲۲۸ هزار واحد مسکن روستایی در استان گلستان، تا قبل از سال ۱۴۰۴ شاهد مقاوم سازی ۵۹ درصدی بودیم که این رقم در روزهای پایانی سال گذشته به ۶۲ درصد ارتقا پیدا کرد.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان افزود: این موفقیت در حالی به دست آمده که سالانه بین ۵ تا ۷ هزار واحد تسهیلات در بخش مسکن روستایی پرداخت می‌شود و خوشبختانه به واسطه اقدامات پیشگیرانه، خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی در استان سال به سال کاهش یافته است.

وی با اشاره به حضور مؤثر این نهاد در بحران‌ها، تصریح کرد: در جلسه مدیریت بحران با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، خسارت‌های وارده به بسیاری از دستگاه‌ها سنگین بود، اما خسارت‌های بنیاد مسکن به دلیل توجه به کارهای پیشگیرانه، حداقلی ارزیابی شد.

خسروی در ادامه به تشریح فعالیت‌های متنوع بنیاد مسکن پرداخت و گفت: فعالیت‌های این مجموعه شامل مسکن محرومین، اقشار کم درآمد و افراد عادی، تهیه و اجرای طرح‌های هادی، نهضت ملی مسکن، صدور اسناد، واگذاری زمین به ویژه در راستای قانون جوانی جمعیت و خدمات فنی و مهندسی است.

وی با اعلام اینکه در بحث نهضت ملی مسکن نزدیک به ۲ هزار واحد در استان فعال است، خاطرنشان کرد: پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون در سایت سعدآباد از اسفند ماه سال گذشته تحویل مالکان داده شده و تعداد دیگری از واحدها نیز در حال تجهیز هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان به موضوع صدور اسناد واحدهای مسکونی روستایی اشاره کرد و گفت: علیرغم تنوع قومیتی و وجود موقوفات مختلف از جمله اوقاف، بنیاد علوی، آستان قدس و اراضی ملی که کار را بسیار سخت کرده بود، تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار جلد سند در سطح روستاهای استان صادر شده است.

خسروی با بیان اینکه استان گلستان در بحث واگذاری زمین در قانون جوانی جمعیت موفق به کسب رتبه اول کشور شده، اظهار داشت: حدود دو هفته قبل از جنگ، در جلسه مسکن کشور با حضور همه استان‌ها، استان گلستان با ۷۰۰ قطعه زمین، جایگاه نخست را به خود اختصاص داد و هم اکنون نیز سه تا چهار هزار نفر متقاضی در روستاها داریم.

وی به موضوع آسفالت روستایی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۳۷۰ روستا در استان آسفالت شد، یعنی به طور متوسط هر روز یک روستا. این موفقیت با مشارکت دهیاری‌ها و هماهنگی با فرمانداران و بخشداران به دست آمد به گونه‌ای که حتی اگر قیر استان‌های دیگر را هم در اختیار ما بگذارند، به دلیل آماده بودن پروژه‌های زیرسازی، قادر به جذب آن هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه تنها مشکل باقی مانده موضوع الحاق زمین به بافت روستایی است، تصریح کرد: این موضوع هم در جلسه سه چهار روز گذشته با حضور معاون استاندار تعیین تکلیف شد و صورت جلسه آن در حال آماده سازی است تا هفته آینده این گره باز شود و اجازه ندهیم نارضایتی برای مردم ایجاد شود.