مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان حسینی گفت: در راستای برندسازی شهری و شناساندن شهرها، ۱۳ جشنواره در سال گذشته به همت شهرداری های استان در گلستان برگزار شد.
سیدمحسن حسینی گفت: یکی از کارهای نو در حوزه شهرداریهای استان گلستان برندسازی شهری است و برندسازی شهری، نقطه عطف توسعه شهرهای گلستان است و هر شهری باید یک نماد مخصوص به خود را داشته باشد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان افزود: برخی شهرهای استان در زمینههای فرهنگی، کشاورزی، تاریخی و حتی صنعتی دارای ویژگی خاص هستند که شهرداری ها برای معرفی آنها برنامه ریزی می کنند.
وی گفت: اعتقاد داریم، اگر برندسازی اتفاق بیفتد بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزی، اقتصادی و غیره نیز از آن منتفع خواهند شد.
حسینی اظهارداشت: در راستای برندسازی شهری ۱۳ جشنواره در استان برگزارشد که در شناساندن شهرها در استان و کشور نقش بسزایی داشته است.
وی، جشنواره زیبایی شتر در شهر انبارالوم، جشنواره توت فرنگی در شهر دلند، جشنواره آلوچه(هلی) در شهر نوکنده، جشنواره آفتابگردان در شهر گلیداغ، جشنواره روز کردکوی، جشنواره کشتی گورش، آلاچیق و قازان در شهر سیمین شهر، جشنواره زیتون در شهر کرند، جشنواره پل تاریخی، فرش و زیورآلات ترکمن در شهر آق قلا، جشنواره مرکبات(پرتقال) در شهر بندرگز، جشنواره قطب صنعت تانکر کشور در شهر نگین شهر، جشنواره کندس او در شهر فاضل آباد و جشنواره موسیقی کتول در شهر علی آبادکتول را از جشنواره های شهری برگزار شده در سال گذشته برشمرد.
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: برگزاری جشنواره های فرهنگی، هنری و اقتصادی در معرفی مزیتهای هر شهر علاوه بر معرفی آن شهر، به رشد و توسعه گردشگری، استقرار صنایع تبدیلی و رونق اقتصادی و اشتغال آنها کمک زیادی می کند.
وی گفت: سعی خواهد شد که ضمن برگزاری این جشنواره ها، سایر شهرهای استان نیز برند خود را انتخاب و در راستای معرفی آن نسبت به برگزاری جشنواره اقدام کنند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0